Thursday, 9 February 2012

သႏၲိကရေမာ္ကြန္း


သႏိ ၱကရေမာ္ကြန္း

            " ကုိရီးယားတေယာက္စီမွာ ကုိယ္ပုိင္ဇာတ္လမ္းတပုဒ္စီရွိသည္"ဟူေသာ သူရုိ ့ေျပာရုိးဆုိစဥ္စကားကုိ အမွီသဟဲျပဳဆုိရလွ်င္ "ကုိရီးယားေရာက္ျမန္မာတုိင္းမွာလည္း ကုိယ္ပုိင္ဇာတ္လမ္းကုိယ္စီရွိၾကသည္"ဟု ျဖစ္ပါ၏။ ဇာတိသား ကုိရီးယား၊ ပဝတၱိသား ျမန္မာမ်ားနည္းတူ ထြန္းသစ္စ"သႏိ ၱကရဝိဟာရ"မွာလည္း ကုိယ္ပုိင္ဟန္ ျပဇာတ္ေကာင္းတပုဒ္ ဖန္တီးေဖာ္ေဆာင္လုိစိတ္ ရႊန္းလဲ့ေတာက္ပလာေလသည္။ အုိ--သႏိ ၱကရ-- ေကာင္းေသာ
လာျခင္းျဖစ္ပါေစသတည္း-။ အသင္-- သႏိ ၱကရ--သင္၏ကာလ ႏွင့္အိပ္မက္မ်ား ေအာင္ျမင္ျခင္းႏွင့္အတူ အဓြန္ ့
ရွည္ပါေစသတည္း--။အုိ--အခ်င္း--သႏိ ၱကရ--ပန္းခင္းလမ္းကုိ ခ်မ္းေျမ့စြာေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ပါေစသတည္း----။

            "အခ်စ္"ဟူေသာစကားလုံးေလးႏွစ္လုံးကုိ ကမၻာဦးကတည္းက တကမၻာလုံးဝုိင္းေရးေနၾကေသာ္လည္း ယေန ့တုိင္ မျပီးႏုိင္မစီးႏုိင္ေသးေခ်--။ မ်ဳိးဆက္ေဟာင္း၊မ်ဳိးဆက္သစ္လက္ဆင့္ကမ္းေရးၾကသည္တုိင္ေစ၊ ဝန္ႏွင့္အားမမွ်ျဖစ္ေနဆဲပင္တည္း။   အလားတူ "သာသနာ"ဟူေသာစကားလုံးကုိ    ဗုဒၶေခတ္ကတည္းက သရုပ္ေဖာ္ေရးသားခ့ဲၾကေသာ္လည္း ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၅၅ သာရင့္ေညာင္းၾကာျမင့္ခ့ဲေခ်သည္၊ မပီမျပင္ဝိုးတဝါး တိမ္ခုိးတိမ္လႊာပမာ ဟုိေပၚသည္ေပ်ာက္ စာလုံးေဆးမင္စက္တုိ ့ စြဲျမဲခုိင္မာမႈအားနည္းစြာ ပါးလ်က်ဲေတာက္
မႈန္ရီမႈိင္းေနဆဲပါတကား--။
            ေရွးေရွးကာလ သာသနာျပဳ ရဟႏၱ ာမေထရ္ၾကီးမ်ားသည္ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာအားျဖင့္ "ကတံ ကရဏီယံ= လုပ္ငန္းကိစၥေတြကုိ အျပီးသတ္ျပီးျပီ" ဟု ဥဒါန္းက်ဴးရင့္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏုတ္ေတာ္ျမြက္ခဲ့ၾက
ေသာ္လည္း သာသနာအတြက္မူ "ငါ့တုိ ့ကိစၥျပီးျပီေဟ့"ဟု ဆုိေတာ္မမူခဲ့ၾကေပ--။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း-----။
"သာသနာအတြက္ျပဳဖြယ္ကိစၥကုန္သြားျပီ" ဟုရႈျမင္သုံးသပ္ေတာ္မူခ့ဲၾကလွ်င္ သာသနာယႏ ၱရားၾကီးရပ္ဆုိင္းသြား
မည္ကုိ ျမင္ေတာ္မူခ့ဲျခင္းေၾကာင့္ပါတည္း----။ အရွင္ျမတ္တုိ့ မွာ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာအတြက္ အခ်ိန္ယူဖြယ္မလုိ
အပ္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ ရွိသမွ်အခ်ိန္ကုိ သာသနာအတြက္ ပုံေအာေပးခ့ဲၾက၏။ ကုိယ္ေရးကိစၥလုပ္ငန္းမျပီးျပတ္
ႏုိင္ေသးသူ အရွင္ျမတ္တုိ ့မွာကား "ေလ့က်င့္ရင္း သာသနာျပဳ၊ သာသနာျပဳရင္း ေလ့က်င့္"ၾကရေလသည္။
            သာသနာျပဳမေထရ္ျမတ္တုိ ့၏ သာသနာျပဳရည္မွန္းခ်က္ကား "သႏိ ၱကရ"ပန္းတုိင္သုိ ့ဆုိက္ေရာက္ေရး
ပင္ျဖစ္၏။ သႏိ ၱကရ---သႏိ ၱကရ--။ သည္ပါဠိစာလုံးကုိ ဘယ္ေနရာမွာ ေတြ ့ဖူးရြတ္ဆုိဖူးပါလိမ့္--။ ေၾသာ္--ပရိတ္တရားေတာ္ေတြထဲက "အာဋာနာဋိယသုတ္"ထဲမွာ ေတြ ့ဖူးပါ၏။
                                                သဒါ သုေခန ရကၡႏ ၱဳ၊
                                                ဗုဒၶါ သႏိ ၱကရာ တုဝံ။
                                                ေတဟိ တြံ ရကၡိေတာ သေႏ ၱာ၊
                                                မုေတၱာ သဗၺဘေယဟိ စ။
သႏိ ၱကရာ- ဒုကၡခပ္သိမ္း, ခ်ဳပ္ျပတ္ျငိမ္းေအာင္, ေအးျငိမ္းမႈကုိ,ျပဳေတာ္မူၾကကုန္ေသာ၊ ဗုဒၶါ- ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား
တုိ ့သည္။ တုဝံ-သင့္ကုိ၊ သဒါ-ေန ့ေရာ ညဥ့္ပါ,အခါခပ္သိမ္း၊ သုေခန- ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ,ခ်မ္းသာေရးျဖင့္၊ ရကၡႏ ၱဳ
ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူၾကပါေစကုန္သတည္း။
ေတဟိ-ထုိရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားတုိ့သည္၊ ရကၡိေတာ-ခ်မ္းသာေရာက္ေအာင္,ေစာင့္ေရွာက္အပ္သည္၊ သေႏ ၱာ-ျဖစ္ေသာ၊ တြံ-သင္သည္၊ သဗၺ ဘေယဟိ- ေဘးရန္ခပ္သိမ္းတုိ ့မွလည္း၊ မုေတၱာ-လုံးဝသန္ ့ရွင္း,လြတ္ကင္းရ
သည္၊ (ဘဝ-ျဖစ္ေစသတည္း၊)။ (မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္၏ ပရိတ္ၾကီးနိႆယမွ)
သည္စာ၊သည္ေနရာမွာေတာ့ "သႏိ ၱကရ"ဟူသည္ "ဗုဒၶ"ပင္ျဖစ္ေလသည္။ ဆင္းရဲအပူမွန္သမွ်ကုိ ခ်ဳပ္သြား
ေအာင္ျပတ္သြားေအာင္ျငိမ္းသြားေအာင္ျပဳတတ္သူသည္ "သႏိ ၱကရ" သုိ ့မဟုတ္" ဗုဒၶ"---။

                                                သဗၺေလာကဟိတံ ကတြာ၊
                                                ပတြာ သႏိ ၱကရံ ပဒံ။
                                                ပရိနိဗၺာနမဥၥမွိ၊
                                                နိပေႏၷာ ေလာကနာယေကာ။
"ေလာကေရွ ့ေဆာင္ဘုရားျမတ္စြာသည္ ေလာကကုိအက်ဳိးျပဳ၊ ျငိမ္းေအးျခင္းကုိျပဳတတ္ေသာ နိဗၺာန္
သုိ ့ေရာက္ျပီးေနာက္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရာေညာင္ေစာင္းမွာေလ်ာင္းစက္ေတာ္မူေလျပီ"---ဟူေသာ မဟာဝံသ၊ ၇။ ၁ အရေတာ့ သႏိၱကရဟူသည္ "နိဗၺာန္"ကုိ ဆုိလိုျပန္ပါ၏။
            သီဟုိဠ္ဆရာေတာ္တပါး၏ ရသဝါဟိနီက်မ္းတြင္ ဝိသုဒၶိမဂၢ႒ကထာလာ "ဒါနံ သဂၢႆ ေသာပါနံ၊ ဒါနံ ေမာကၡ ပဒံ ဝရံ= ဒါနသည္ နတ္ျပည္အတြက္ ေစာင္းတန္းေလွကားျဖစ္၏၊ ဒါနသည္ ျမတ္နိဗၺာန္၏အေၾကာင္းခံ
ျဖစ္၏"ဟူေသာ စကားအသြားကုိ အလုိက္ယူကာ " ဒါနံ သဂၢႆ ေသာပါနံ၊ ဒါနံ သႏိ ၱကရံ ဝရံ"ဟုေရးသား
သည္ကုိ ေတြ ့ရ၏။ ထုိ ့ေၾကာင့္ "သႏိ ၱကရ"ဟူသည္ "နိဗၺာန္"ဟုလည္း ဆုိလုိျပန္၏။
            ေထရဂါထာပါဠိေတာ္၊ ဒုကနိပါတ၊ ပထမဝဂ္လာ ပိေ႑ာလဘာရဒြါဇေထရ္၏မိန္ ့ဆုိခ်က္တခုမွာ----
                                                "နယိဒံ အနေယန ဇီဝိတံ၊
                                                နာဟာေရာ ဟဒယႆ သႏိ ၱေကာ။
                                                အာဟာရ႒ိတိေကာ သမုႆေယာ၊
                                                ဣတိ ဒိသြာန စရာမိ ဧသနံ။
ဤငါ၏အသက္ရွည္ျခင္းသည္ မသင့္ေသာရွာမွီးျခင္းျဖင့္ အသက္ရွည္သည္မဟုတ္၊ စားမ်ဳိအပ္ေသာ အစာသည္ (မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္က့ဲသုိ ့) စိတ္၏ျငိမ္သက္ျခင္းကုိ ျပဳတတ္သည္မဟုတ္၊ ကုိယ္သည္ စားမ်ဳိဖြယ္ 'အာဟာရ'
လွ်င္တည္ရာရွိ၏၊ ဤသုိ ့သိျမင္၍ ဆြမ္းခံလွည့္လည္၏။"ဟုျဖစ္၏။ ယင္းမေထရ္၏စကားကုိ အ႒ကထာက " နာဟာေရာ ဟဒယႆ သႏိ ၱေကာတိ အာဟာေရာ စ အာဟာရိယမာေနာ မဂၢဖလဉာဏံဝိယ ဟဒယႆ စိတၱႆ သႏိ ၱကေရာ န ေဟာတိ၊ ေကဝလံ ပန သဇၨဳကံ ခုဒါပဋိဃာတမတၱံ ကေရာတီတိ အဓိပၸါေယာ= စားမ်ဳိ
အပ္ေသာ အစာသည္ (မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္က့ဲသုိ ့) စိတ္၏ျငိမ္သက္ျခင္းကုိ ျပဳတတ္သည္မဟုတ္ဟူသည္ အစာအာဟာရကုိ စားမ်ဳိေသာ္လည္း မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္က့ဲသုိ ့ (အစားအစာသည္)စိတ္၏ ျငိမ္သက္ေအးခ်မ္း
ျခင္းကုိ ျပဳတတ္သည္မဟုတ္ေခ်၊ ခ်က္ျပဳတ္ျခင္းသည္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းကုိ ေျပျငိမ္းရုံသာဟု ဆုိလုိ၏"ဟု ရွင္းျပထားေလသည္။ ဤတြင္ "သႏိ ၱကရ"ဟူသည္ မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္ကုိ ဆုိလုိ၏။ အရိယမဂ္ဉာဏ္မွသာ စိတ္ေအးျငိမ္းသြားေအာင္ အမွန္အားျဖင့္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ေလသည္ကုိး-----။
            "သႏိ ၱကရ"သည္ ဗုဒၶကုိ ရည္ညႊန္း၏။ ေလာကအတြက္ သူမတူေသာအနစ္နာခံမႈႏွင့္ စြန္ ့လႊတ္မႈကုိ ဗုဒၶျပဳေတာ္မူခ့ဲ၏။ "သႏိ ၱကရ"သည္လည္း ဗုဒၶနည္းတူ ျပဳႏုိင္ပါေစသတည္း-------။
            "သႏိ ၱကရ"သည္ "နိဗၺာန္"ကုိ ရည္ညြန္း၏။ "သႏိ ၱကရ"သည္လည္း နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳေရးအတြက္ အားသြန္စူးစုိက္ႏုိင္ၾကပါေစသတည္း---------။
            "သႏိ ၱကရ"သည္ "မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္"ကုိ ရည္ညႊန္း၏။ "သႏိ ၱကရ"သည္လည္း မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္
ဆုိက္ေရာက္ေရးအတြက္ ဦးတည္ျပင္ဆင္ႏုိင္ၾကပါေစသတည္း--။
            စကားထပ္မံဆုိပါမည္။ " သာသနာျပဳမေထရ္ျမတ္တုိ ့၏ သာသနာျပဳရည္မွန္းခ်က္ကား
 "သႏိ ၱကရ"ပန္းတုိင္သုိ ့ဆုိက္ေရာက္ေရးပင္ျဖစ္၏။"  သက္ဆုိင္သူတုိ ့ပန္းတုိင္ဆီသုိ ့တည့္တည့္မတ္မတ္
အေရာက္ခ်ီတက္ႏုိင္ၾကပါေစသတည္း----။
အမရဒီပ
၂-၇-၂ဝ၁၂


           

No comments:

Post a Comment